Followers

Pages

Monday, June 20, 2011

:: Super Japan GT, Sepang ::


Hye everybody...

Seumur hidup aku tak pernah termimpi pun boleh pergi tengok kereta race
kat litar sepang. Kalau ada race kat tv pon, memang aku langsung
tak pandang. Terus je tukar channel lain, baik aku tengok akademi fantasia kew,
semanis kurma kew...huhu, memang tak la aku nak ngadap race-race bagai ni.
Memang aku tak paham pon kalau tengok.

Tapi, bila dah ada peluang pergi litar sepang, tengok Super Japan GT,
baru aku taw memang ramai peminat lumba kereta kat Malaysia nih.
Dulu-dulu aku ingat event-event macam nih tak da orang nak layan pon.
Fuhh..macam tak caya, memang penuh litar Sepang tuh, dah la tiket
harga RM 100 sorang. Kalau tiket konsert Ella, aku boleh terima orang ramai macam nih.

Aku sendiri tak percaya, aku boleh tengok lumba kereta life tuh..
kereta sport bagai ape ke nama aku tak taw..
aku dengar-dengar jew orang sebut-sebut nama kereta,
boleh tahan smart ahh kereta-kereta lumba nih.

disebabkan ini first tyme aku jejak litar Sepang, pada mulanya
aku tak taw apa itu"Pit Walkabout", "Grid Walkabout", kat litar pon ada
"Circuit Safari", apa yang aku tahu, bila malam ada Red Party!
Bak kata Nabil Raja Lawak,"This is the best Bro !!"

Bila dah taw serba sedikit event yang ada bila tengok race kat litar,
Next time aku teringin nak join Safari Circuit. Rupa-rupanya Safari Circuit
nih, pengunjung-pengujung diberi peluang manaiki Bus dalam litar.
Kiranya macam bawak kita jalan-jalan naik bus kat litar tuh masa
kereta-kereta tengah berlumba. Dengar macam scary tapi sungguh unik!
So, pengunjung berpeluang berada kat tengah-tengah litar tu weyh...
kereta yang laju tuh lalu kat sebelah jew...fuhhh..kurus semangat aku.!


Antara acara kemuncak ialah Grid Walkabout, bila semua pelumba-pelumba
akan bawak kereta-kereta diorang kat tengah litar bersama
gadis-gadis litar. Ini kira fenomena biasa la yang ada untuk mereka-mereka
yang dah selalu tengok racing-racing nih. Disebabkan aku nih first time tengok,
terbeliak jugak aku tengok gadis-gadis litar tuh seksi habess..
terkinja-kinja jugak aku nak tengok pelumba-pelumba yang pandu kereta tuh.
diorang keluar dari keretapakai helmet pulak.Apesal tak nak bukak? panas agak nye!

Ni gambar masa kereta-kereta tengah get ready untuk final Race.
Go Go Chayokk!!

Ade lagi yang aku nak share ngan you all, kebetulan masa aku pergi,
ada satu slot diorang nak buat Book of Record, Gathering kereta-kereta
sport mewah kat litar Sepang. So, Owner kereta sport nih berpeluang lah
tayang kereta-kereta diorang kat tengah-tengah litar.
fuhhh..memang panjang giler kereta-kereta beratur di sepanjang litar nih.
So Hot man!!





On the way balik, sempat agi snap picture kereta-kereta comel!
ada pameran kereta-kereta yang full make -up, gila cun weyh..







Kalau betul lah kereta bole ade tempat minum-minum bagai,
memang sah bayi momot nak buat kereta bagi jadi macam nih.
Nasib baik kereta-kereta macam nih punye assesori just untuk view aje.


haa..kalau kereta yang make-up pink-pink macam ni aku suke!
nampak sweet, gedik habess..penuh bling-bling..
siap tempat pijak minyak pon ada glitter and bling-bling..
sayang pulak nak tekan minyak nanti...alamatnyer,
duduk berejam-jam pon tak sampai destinasi sebab, minyak pon takot-takot nak tekan,
takot tercabut bling-bling..tehee..~
jom like!! www.tips-fb.com

3 comments:

  1. u pegi?
    my friends pon pegi.i dah balik kk la u..tak sempat jumpa u! ):

    ReplyDelete
  2. aah...pergi pun kebetulan, sebab kerja pnya pasal..kalau saje-saje, tak rasa pun nak pergi.
    tapi red party memang best woo..~

    ReplyDelete
  3. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 4 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 72hrs
    Get unsecured working capital?
    Email us: fastloanoffer34@gmail.com
    Whats-app us on +918929509036

    ReplyDelete